lauantai 24. tammikuuta 2015

Kaktus kurkussa

Olen ollut viikon kipeänä, eikä taudille näy loppua. Pikkuveli tartutti koko perheen ja viikon potemisen jälkeen taidan olla viimein tartuttanut siippani. Viereltä kuuluu yskimistä, mutta kyllä minä silti yskin koko rakennuksessa eniten. Naapuritkin varmaan tykkää näistä kello kolmen yskänpuuskista keskellä yötä, tai sitten vaihtoehtoisesti puoli kaksi, puoli kolme ja puoli viisi.

Kävin eilen ekaa kertaa ulkona viime lauantain jälkeen. Se on hurja aika minulle, koska minä teen aina kauppaostokset ja ulkoilutan itseäni huvikseni, mutta nyt poikaystävä joutui käymään parikin kertaa kaupassa ja ostamassa lääkkeitä. Ryystin jo yhden pullon Resilaria, nyt menossa on Silotoc ja joku Mustanparran yskänmikstuura, joka on kolmiolääke ja melko ätäkkää tavaraa. Ei silti sekään oikein auta, kun kurkkua kutittaa, vaikka lämmittääkin mukavasti keuhkoissa asti.

Menetin äänenikin yskän aiheuttaman kurkkukivun johdosta ja pihisin kolme päivää. Nyt alkaa äänen jo tunnistaa omaksi, mutta ei se silti kunnossa ole. Ärsyttää kun meni kauniit auringonpaisteet ja paukkupakkaset ohi taudin takia, ja poikaystävä joutui tokaisemaan tänään porukoilleen, että pare kun ette tule kylään. Ei kannata, this is highly contagious.
Siksi onkin hyvä käyä vähän Lidlissä tartuttamassa ihmisiä. Tai siis... joku muu yski enemmän kuin minä.

Bafucin on ihmelääke. Se ei ole yskänlääke, mutta se on ainoa asia, joka estää yskimistä, siksi nukun Bafucin-pastelli suussa yöt. Se desinfioi kurkkua, ei ärsytä ja sulaa nätisti, joten sen voi painaa mukavasti kitalakeen tai hampaankoloon ja vedellä hirsiä, kun se vaikuttaa kaikessa rauhassa.
Strepsils tuntuu hyvältä tasan sen aikaa, kun se on suussa, mutta sitten tulee pistelyä. Jotenkin olen aina reagoinut huonosti Strepsilseihin, eivät auta nimeksikään ja jälkikäteen tuntuu aina vastenmielinen pistely kurkussa.

Vesi on bensaa liekkeihin, se kuivattaa kurkkua entisestään ja sitten on tosiaan kaktus kurkussa ja Saharan hiekat kyljessä. Ei ole hyvä homma, kun juodakin pitäisi.
Maito tekee hyvää; sitä minä yskänlääkkeen perään kolmelta yöllä ryystän yskittyäni ensin kymmenen minuuttia putkeen polvillani keittiön matolla silmät vettä valuen.

Good life.

1 kommentti:

  1. Voi ei, paranemisia ! :/ Oon ihe huomannu saman strepsilsistä, ei se oikeastaan auta kuin sen hetken ja niitäkää ei saanu ottaa hirveetä määrää päivässä. Bafucin on loistava, siinä on se puuduttava vaikutus

    VastaaPoista