keskiviikko 7. lokakuuta 2015

Dermosil osa 2

Tilattiin tässä muutama viikko sitten taas työporukan kesken Dermosililta tavaraa ja samaan syssyyn myös Prima-mausteita, mutta koska ostin sieltä vain chilirouhetta, en viitsi ruveta arvostelemaan täällä mausteita (mutta sanottakoon että ajaa asiansa, oli edullinen ja maukas). Dermosililta pistin tilaukseen aika kaikenkarvaisen setin kaikenlaista, mutta myös lisää karvanpoistogeeliä, koska se osoittautui sen verran hyväksi, että edellinen tuubi ehti loppua jo kuukautta ennen uutta Dermosilin tilausta. Olisi itseasiassa pitänyt tilata kaksi purkkia, auttaa sen verran paljon ajelussa ja säästää terää. Ja vaikka sanoin viime Dermosil-postauksessa muuta, älkää ostako 6kpl/2€ teriä. Niillä ei saa muuta kuin jalat ruvelle ja kainaloon sellaisen haavan, että verta vuotaa vielä seuraavanakin päivänä.
Dermosililla on melko edullisia tuotteita, joten poimin hirveän pitkän listan tavaraa, josta sitten karsin sen verran, että jäljelle jäi ihokarvanpoistogeelin ohella hajustamaton herkälle iholle tarkoitettu vartalovoi, jalkarasva, arganöljyhiussuihke ja muotovaahto. Näihin kaikkiin upposi jotain vajaa 40€, en muista tarkalleen.
Hair Styling Mousse Structure & Volume -muotovaahto on iso puteli, ainakin verrattuna Cutrinin muotovaahtooni, joka maksaa  kolme kertaa enemmän ja kolme kertaa pienempi purkki. Dermosilin muotovaahto toimii yhtä hyvin, eli loistavasti, kohottaa ja pitää hiukset pitempään puhtaana, suojaa lämmöltä, tukka kiiltää ja on helppo muotoilla. Bonusta tosiaan riittoisuudesta, tämä ei ihan heti lopu.
Pakko silti sanoa, että minä olen vasta aloittanut muotovaahdon käytön, joten minulla ei ole kokemusta muista merkeistä kuin näistä kahdesta, joten en ole täysin pätevä arvostelemaan muotovaahtoja. Mutta minulla nämä toimii paksuun ja tuuheaan tukkaan loistavasti, saa vielä tuuheammat hiukset aikaan.
Arganöljymuotoilusuihkeessa houkutti arganöljy. En tiedä miksi, mutta kuvittelin, että tämä siloittaa öljyn ansiosta tukan, mutta jättää sen myös muotoiltavaksi. En tunne tässä sitä öljyisyyttä ja olen käyttänyt tätä aika vähän, kun olen niin rakastunut muotovaahtoihini, mutta kyllä tämä pohjustustuotteena toimii. Kiharsin tämän käytön jälkeen hiukset (seuraavana päivänä), eikä tukka suoristunut ihan heti. Ei myöskään jätä tukkaa tahmaiseksi, mutta minulla on ongelmia arvioida mikä on sopiva määrä suihketta ja mikä liikaa. Hiusten pumppaaminen tököttejä täyteen ei ole koskaan ollut heiniäni, vaikka olen yrittänyt kunnostautua siinä niissä toivoissa, että joskus saisin aikaan kauniita rockabilly-kampauksia.

Jalkavoide puolestaan minulta loppui kesällä. Minulla oli apteekin Boreas-jalkavoidetta, joka oli loistava, raikkaan (mutta miehen mielestä liian voimakkaan) hajuinen ja oikeasti kosteutti. Dermosilin Foot Cream Shea-voiteessa kosteusominaisuudet on vähän niin ja näin, minun pitäisi kai kuoria jalkani ensin, mutta se tuoksu... ah nam. Tuoksuu sitruunalle ja minähän rakastan sitrushedelmiä. Aivan ihanan raikas tuoksu, ja voide imeytyy nopeasti jalkoihin eikä tahmaa. Voisi melkein laittaa useamminkin kuin kerran illassa suihkun jälkeen, niin ehkä kosteutus toimi siinä tapauksessa paremmin. Olen silti hyvin tyytyväinen ja valelen tällä monesti kinttuni polveen saakka silloin, kun en käytä body butteria.
Meinasin jo edellisellä kerralla tilata Dermosililta tätä hajustamatonta vartalovoita, mutta ostinkin tyrnintuoksuisen version. Tyrniversio on kyllä hyväntuoksuinen ja ihan kiva, mutta pääkopassani on sellainen mielleyhtymä että miellän tietyt hajut iholla (jalkateriä ei lasketa) ärsyttäviksi ja vaikka ne eivät aiheuttaisi ihoärsytystä, tulee minulle sellainen olo kuin ne voisivat aiheuttaa ihoärsytystä. Siksi tyrnivoiteen käyttö jäi vähemmälle ja ostin tämän.

Body Butter Sensitive on tosiaan runsas, melko tahmainen voide, joka jättää helposti tahmaisen tunteen jos laittaa liikaa. Kosteuttaa kyllä nimensä mukaisesti erittäin hyvin, eikä tuoksu millekään. Pidän tästä kovasti ja käytän päivittäin yhdessä jalkavoiteen kanssa iltasuihkun jälkeen. Olisi pitänyt ostaa samaa sarjaa käsivoidekin.

Unohdin kuvista ja arvostelusta yhden tuotteen, jonka on syväpuhdistava shampoo. Sitä en voi arvostella vielä, koska en ole käyttänyt sitä kertaakaan. Käytän syväpuhdistavaa shampoota näet vain hiustenvärjäyksen yhteydessä ja edellistä Four Reasonsin shampoota oli vielä tira jäljellä viime kerralla. Jos joskus kerron enemmän hiustuotteista, niin arvostelen shampoon sitten siinä yhteydessä. On minulla ainakin kuvia sitä postausta varten ollut hamstrattuna jo monta kuukautta, en vain ole laiskuuttani tehnyt vielä siitä postausta.

Kaiken kaikkiaan huteja tuli vähemmän kuin edellisellä tilauksella, jonka kulma- ja ripsigeeli on jäänyt käyttämättä, dödö on jäänyt käyttämättä limaisuuden takia, ja tyrnivoidetta käytän melko harvoin, koska minulla on nyt tätä hajustamatonta (ja ennen sitä käytin purkillisen The Body Shopin Vitamin E-voidetta, jonka haju ei ärsyttänyt). Tuotteisiin olen ihan tyytyväinen ja vaikka niistä joissain voisi olla parannettavaakin, niin kokeilen varmasti vielä joskus muitakin tuotteita, joko yksin tai työporukan kanssa tilattuna.

1 kommentti:

  1. Kiitos arvostelusta, tuo jalkavoide herätti mielenkiintoni! Minulla ei ole hirveästi kokemusta Dermosilin tuotteista, mutta sain ystävältäni kyseisen merkin kynsinauhavoiteen, ja se on kyllä yllättänyt positiivisesti! Minulla on paha tapa nyppiä ja repiä kynsinauhojani, mutta Dermosilin voide tuntuisi jotenkin pehmittävän niitä, niin että sellaisia nyppimistä houkuttelevia kovia "reunoja" ei juurikaan tule.

    VastaaPoista